Nu har jag bestämt mig!

Nu har jag bestämt mig för att fortsätta blogga, eller iallafall försöka! =)

Pojkarna har blivit större och Pontus fyller hela 5 år om precis 1 månad och en dag :)
Lucas har blivit så duktig o prata, han äslkar att babbla på och ibland frågar han så mycket att öronen nästan vissnar hehe, han ser på mig frågar en sak o jag svarar. Direkt så säger han "varför då". Igår frågade han mig vart regnet kom ifrån;

L; Vart kommer regnet på backen ifrån mamma?
Jag: Ifrån molnen lucas.
L; Varför då?
J; För att i molnen så samlas regn snö och annat, och när det blir förmycket så komemr det ner på backen.
L; Varför kommer det ner på backen då? Varför?

Sådär kan det låta och ibland ääännnu mer, och det är så fantastiskt härligt att han är så härligt nyfiken på allt. Riktigt vetgirig! =)

Pontus han har kommit över det stadiet men frågar fortfarande mycket,framförallt om bokstäver, ord, namn och vad alla heter, bor vilka vi är släkt med och hur vi kan vara släkt med varandra m,m m,m =)

Jag pluggar på jag, men går lite segt då jag har varit borta flera gånger pga magsjuka och förkylningar som gått runt runt, men nu så börjar jag komma ikapp igen =)

Och Nisse har fått jobb ;D Hoppas att han får förlängt efter dessa 2 månader nudå!! =) Skulle vara underbart, jag ska även ringa om jobb på ett spec ställe =) Håll alal tummar och tår för mig då! <3

Nää nu ska jag gå å plocka ur tvättkorgen sen ska jag fortsätta med läxorna så dem blir klar nån gång idag.. =)

Btw så fyller ju Pontus år snart, nån som har tips på bra presenter till en 5 åring som inte går sönder efter 2 lekar?? =) Lego är poppis hemma men sen är det stopp... Filmer vägrar  jag köpa då Lucas är så snabb o pajja dom om man råkar lämna en film framme..

Kommentarer
Postat av: Ulla..!!

Så skoj och läsa vad du skriver om småtrollen som är på väg att bli stora troll..L

Pontus fyller ju år om 2 månader och 1 dag,inte 1 månad och 1 dag....snurrhöna...hihihi

2012-04-03 @ 11:39:43
Postat av: Sandra

Haha oj, ja jag måste ha skrivit fel för jag tänkte på 2 månader o 1 dag =) Jaa det går så fort så de e inte klokt alltså.. Om bara ett endaste år så gör Pontus entre i skolans värld, tyckte de va igår ja fick upp honom blå o slemmig på min mage ;)

2012-04-05 @ 10:00:23

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0